#14 Sophie – 2008 – 2011

29 Jan
Bevalling van een heel speciaal kindjeOp 14 augustus 2008 bel ik mijn man op om hem te vragen mij naar het ziekenhuis te brengen. Ik had al de hele dag last van harde buiken en dat wou maar niet overgaan.
Om 15u komen we toe in het ziekenhuis en de gynaecoloog komt onmiddellijk om mij te onderzoeken. Ze vond het niet normaal dat ik zoveel last had en aangezien ik al 4cm ontsluiting had heeft ze besloten om mijn vliezen te breken. Mijn vruchtwater zag groen. Babytje had in zijn water gepoept en moest er dringend uit.
Begin van de weeën 15.15u.
Ik vraag onmiddellijk een epidurale verdoving maar de anesthesist kan niet komen. Ik word naar het operatie kwartier gevoerd om mijn verdoving te krijgen. Ik vond het absoluut niet geestig om naar een ander verdiep vervoerd te worden terwijl ik om de 2 minuten weeën had. Aangekomen op het operatiekwartier tegen 15u45. De anesthesist moest eerst nog andere patiënten klaarmaken voor hun operatie en dan pas kon bij mij komen.
Tegen 15u50 vertel ik tegen de verpleegsters dat ik niet meer kan wachten omdat ik persweeën voelde. Ze belde naar de materniteit maar daar wouden ze mij niet geloven omdat ik nog maar 4cm had een kwartier vroeger.
De verpleegsters op het operatiekwartier wisten niet meer wat doen en besloten om nog eens te bellen naar de materniteit.
Uiteindelijk is er dan een vroedvrouw af gekomen om eens te kijken. Ik was volledig maar het hoofdje was nog hoog. Ik mocht niet persen omdat we eerst nog naar de afdeling moesten en dat de gynaecoloog nog moest afkomen.
Aangekomen op de kamer om 16.15u. Er was nog niks klaar. De vroedvrouw moest nog alles gereedleggen en dan pas belde ze naar de gynaecoloog. Tegen dat de gynaecoloog er was, zat het hoofdje al in de opening en was ik al aan het scheuren.
Om 16u55 kwam er een heel speciaal kindje op de wereld. Sid woog 2kg980 en 48cm. Geboren op 37 weken en 2 dagen.
Sid is zwaar mentaal en motorisch gehandicapt. Ik ben drager van zijn syndroom. Waarschijnlijk had hij daarom in zijn water gepoept…..omdat hij niet gezond was.
Geboorte van Liam
Op 11 september 2011 om 6u45 breken mijn vliezen.  De weeën kwamen heel erg snel op gang. Mijn man belde toen de ambulance om mij naar het ziekenhuis te kunnen voeren.
20 minuten later kwam de ambulance toe. De mug was er ook bij met drie dokters. Terwijl ik moeite had om mijn weeën op te vangen waren de drie dokters onder elkaar aan’t het discussiëren wie er mee ging in de ambulance. Uiteindelijk zijn ze alle drie meegekomen.
Aangekomen in ‘t ziekenhuis om 7u45 had ik al 5,5cm opening. Ik had dus zogezegd nog een lange weg te gaan.
Ik heb onmiddellijk een epidurale verdoving gevraagd maar de vroedvrouw weigerde de anesthesist te bellen, eerst moest ik mijn lavement hebben. Na lang zagen heeft ze dan toch de anesthesist gebeld en 10minuten later was de dokter er. Ondertussen was het al 8u15.
Ik vertelde de vroedvrouw dat ik persweeën had, ze ging dan kijken maar ik had nog steeds 5,5cm en dus kon ik nog geen persweeën hebben.
Maar vijf minuten later klaagde ik nog steeds en keek ze weer. En ja ik had volledige ontsluiting en mocht overgaan naar de verloskamer. Ik had net mijn epidurale verdoving gehad. (blijkbaar had ik dus toch al persweeën…)
8u 25, de gynaecoloog van wacht kwam af en ook de pediater omdat het een risicozwangerschap was en dat het één kans op twee een gehandicapt kind zou zijn zoals broer.
De twee enige vroedvrouwen van de hele afdeling (materniteit) moesten er ook bij, dus zijn de andere mama’s gedurende mijn bevalling alleen gebleven.
Na drie keer persen moest ik er mee stoppen, babytje zat vast. Alles moest nu heel snel gebeuren, ik werd nog eens verdoofd en ze hebben de baby eruit moeten trekken.
8u45, baby wordt geboren. Ons babytje zag helemaal blauw en ik heb toen echt gedacht dat hij gestorven was tijdens de bevalling. Hij heeft het gelukkig overleefd en is dan 7 dagen in de couveuse moeten blijven liggen.Liam was 50cm en 3kg320
Op 37 weken en 3 dagen geboren.
Laisser un commentaire

