#31 Claudia – België

30 Jan

Ik ben in België bevallen:

mijn eerste bevalling was voor mij traumatisch en als ik verhalen van anderen om mij heen hoor en lees dan blijken velen de klassieke ziekenhuisaanpak normaal te vinden, maar ik ben blij dat ik nadien anders ervaren heb en ik wist dat het natuurlijker kon, maar zonder mijn gouden (zelfstandige) vroedvrouw zou ik nooit de ervaringen van mijn thuisbevalling en een mooie ingeleide derde bevalling (in een – ander – ziekenhuis) gehad hebben.

De vreselijke ziekenhuisvroedvrouw die mijn eerste bevalling deed die heeft mijn heiligbeen geramd zodat ik jaren met onnodige pijn heb gelopen en nu een zwak punt bij heb waarmee ik om de zoveel tijd mee naar osteopaten kan blijven lopen. Hun uitleg over borstvoeding was ook benedenmaats en ik had het geluk dat alles toen vlot verliep en dat ik koppig genoeg was om mijn eigen gevoel te volgen ipv mee te gaan in hun (10 verschillende verpleegsters en vroedvrouwen op 1 dag met elkaar tegensprekende) adviezen.

Ik ben dus wel eens negatief over ziekenhuisvroedvrouwen – ik ben echt van mening dat een bevalling beter door iemand begeleid kan worden die je al kent en waar je een vertrouwensband mee hebt opgebouwd. Dat kan ik niet met ziekenhuispersoneel. Anderen kunnen dat misschien wel, maar ik ben persoonlijk veel beter af met een eigen vroedvrouw.

Laisser un commentaire

