#35 Anoniem 2 – Nederland – 2003

31 Jan

Nederland 2003

Ik was zwanger van mijn eerste kind en ‘s avonds braken mijn vliezen spontaan. De verloskundige kwam halverwege de nacht langs en ging snel weer verder naar de volgende bevalling. Ik graag dat de verloskundige weer zou komen omdat ik wel wat steun kon gebruiken. Meerdere malen beloofde ze te komen, maar kwam dan toch niet omdat ze bezig was met een andere bevalling. Toen haar dienst voorbij was, kwam de volgende verloskundige. Samen zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor pijnbestrijding. Daar aangekomen was er geen tijd meer voor pijnstilling omdat ik 8 cm ontsluiting had. Ik wilde op de baarkruk bevallen, maar moest op bed blijven liggen. Ik had persweeën, maar moest ze weg zuchten. Ik wilde omhoog, maar moest op mijn zij (dan op de ene en dan op de andere). Ik kon de persweeën niet weg zuchten, waarop het geluid van het CTG apparaat harder werd gezet, want als ik zou horen hoe de hartslag iedere wee omlaag ging zou ik vast de weeën wel kunnen weg zuchten. Toen ik eindelijk mocht persen moest mijn zoon er snel uit. Zonder iets te vragen kreeg ik een knip en werd mijn zoon met een prima APGAR score geboren.
Er werd mij geen toestemming gevraagd voor het toucheren en voor het knippen. Er werd totaal niet naar mijn wensen geluisterd.
Anoniem
Laisser un commentaire

